Szervezeti felépítés



Közgyűlés

A Szövetség döntéshozó szerve a Közgyűlés, amely a Szövetség tagjainak összességéből áll.

A Közgyűlést évente legalább egyszer, illetve szükség szerint kell összehívni.

Tisztújító Közgyűlést háromévente kell tartani.


Az Elnökség


Az Elnökség a Szövetség legfőbb ügyvezető szerve, amely 5 tagból áll. Az Elnökség tagjai: Dr. Várszegi Gyula, Bolla Tibor, Nagy Attila, Dr. Ludvig László, Dr. Tenk Gábor


A szövetség Elnöke Dr. Várszegi Gyula

 

A szövetség Elnökhelyettese: Nagy Attila



Dr. Várszegi Gyula önéletrajza


Szakképesítése: erőműgépész technikus, közlekedésmérnök (gépjárműüzemi szak), közlekedés-gazdasági szakértő, beruházás szervezési szakértő, a közgazdaságtudományok doktora (közlekedés gazdaságtan).

Fontosabb szakmai beosztások:

1954. Épfu, művezető, műszaki osztályvezető,
1972. Földalatti vasút, 1973. Metróber igazgató
1985. MÁV, műszaki vezérigazgató-helyettes, vezérigazgató
1989. Épfu. vezérigazgató helyettes
1996. Ganz, műszaki igazgató
2003. Fővárosi Önkormányzat, főtanácsadó
2006. Metróber, fejlesztési igazgató
2011. BKV Zrt. vezérigazgató

 

Fontos szakmai eredményének tekinti az első magyarországi fővállalkozási társaság, a METROINVEST létrehozását, továbbá a metró automatikus vonaltervezési rendszer (AVR) bevezetését, a hazai metrókocsi és villamos motorvonat kifejlesztését. Valamint a különböző metrógépészeti szabadalmakat, a csatlakozást a vasúti EURO-CITY hálózathoz, a vasút COMFORT kocsi üzembe helyezését. A MÁV villamosítási kötvény kibocsátását, a menedzserképzés bevezetését a MÁV-nál, a speciális vasúti teherkocsi gyártását, az ipari csuklós villamos rekonstrukcióját, a budapesti metró 2. és 3. vonalának üzembe helyezését, illetve a kisföldalatti meghosszabbítását és az Árpád-híd szélesítését.


1986-ban Kiváló feltaláló arany fokozatban részesült, 1997-ben Innovációs díjat kapott.


1976 és 1986 között a Nemzetközi Metróbizottság (UITP), 1986 és 1988 Nemzetközi Vasútszövetség (UIC) VB tagja.

 

Bolla Tibor önéletrajza

Okleveles pénzügyi szakközgazda, okleveles vállalatgazdasági agrármérnök.

A Gödöllői Agrártudományi Egyetem elvégzése után a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán is diplomát szerzett. Rendelkezik még mérlegképes könyvelői és felsőfokú külkereskedelmi képesítéssel is. 1993 és 2003 között menedzseri és igazgatói beosztásban az ÁPV Rt.-nél, illetve jogelődjeinél, majd ezt követően közel hat évig vezérigazgató-helyettesként a Cívis Credit Pénzügyi Szolgáltató Zrt.-nél dolgozott. Korábban gazdasági vezérigazgató-helyettesként a BKV Zrt. gazdasági, pénzügyi és értékesítési folyamatának irányításával foglalkozott.

2012. február 14-től a BKV Zrt. vezérigazgatója.

2015. január 1-jétől, mint elnök-vezérigazgató irányítja a Társaságot.

 

 

 

Nagy Attila önéletrajza
mérnök közgazdász

Szakképesítése: okleveles gépészmérnök - Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Kar (1988)
közgazdasági szakokleveles mérnök - Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (1996)

 Fontosabb szakmai beosztások:
1988 - 1997     Közép-Tiszavidéki Vízügyi Igazgatóság Gépészeti Üzem, üzemegység vezető,az igazgatóság központi műszaki biztonsági szakszolgálatának  vezetője
1997 - 2001          Posta Autó Debrecen Kft., főmérnök
2001 -                  DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója

 

 

Fontos szakmai eredményének tekinti Debrecen városának közösségi közlekedés területén megvalósított fejlesztéseiben való részvételét, a trolibusz jármű-rekonstrukciós program megvalósítását, (2005-2007) a helyi autóbusz közlekedés megújítását (2009), valamint az új, (2-es) villamos viszonylat elindítását (2014).

Szakmai szervezetekben betöltött tisztségek:

2001-től        Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) tagja.
2007-2011     Debreceni Akadémiai Bizottság Közlekedési és Távközlési Bizottság Elnöke
2007- től       Közlekedéstudományi Egyesület Hajdú-Bihar Megyei Területi Szervezetének Elnöke

Elismerések:
2008.            KTE Aranyjelvény
2013.            KTE Széchenyi István Emlékplakett

 

Dr. Ludvig László önéletrajza

1992-ben szereztem gépészmérnöki diplomát a BME Gépészmérnöki Karon, majd az MTA ösztöndíjával  kandidátusi disszertációt készítettem a Folyamatszabályozási Tanszéken és megszereztem a PhD fokozatot is. A műszaki ismereteimet a BKE posztgraduális képzése keretében közgazdasági ismeretekkel bővítettem. Egy, a finnországi Valmet Railway Divisionnál töltött szakmai gyakorlat hatására az egyetemi éveket követően a vasúti járműgyártásban, a Ganz-Hunslet vegyesvállalatnál helyezkedtem el, majd a pályafutásom különféle nemzetközi iparvállalatoknál, az Adtranz (ABB, Daimler), a Bombardier és a Siemens vállaltcsoportoknál folytattam, néhány évig Németországban ill. Ausztriában. 2004-óta a Siemens budapesti vállalatánál töltöttem be különféle vezető pozíciókat, jelenleg a közlekedéstechnika divíziót (Siemens Mobility) vezetem. Számos szakmai szervezet munkájában vettem részt (MKSZ, KTE, MATE, Magyar Innovációs Szövetség).

 

 

 

 

Dr. Tenk Gábor önéletrajza

szakközgazdász

Szakképesítése:
    agrármérnök – Pannon Agrártudományi Egyetem, Mosonmagyaróvár (1989)
    marketing szakközgazdász - Marx Károly Közgazdasági Egyetem, Budapest (1992)
    PhD doktor - Pannon Agrártudományi Egyetem, Mosonmagyaróvár (1999)

Fontosabb szakmai beosztások:
1991.    Dunabank Mosonmagyaróvár, finanszírozó, kirendeltség vezető
1993    Unicbank Győr, előadó, finanszírozás
1995    Inter-Európa Bank Győr, fiókigazgató, fiók kialakítása, ügyfélhálózat kiépítése, értékesítési tevékenység felépítése
1998    OTP Bank Nyrt. Győr, Vállalati és önkormányzati ügyfélkör kiszolgálásának irányítása három, majd később öt megyében
2008    OTP Banka Slovensko Bratislava, OTP Bank Szlovákia retail és corporate terület irányítása
2011    Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Ajka, kormány felügyelő, az állami felügyelet alatt működő MAL Zrt. gazdasági területének felügyelete
2011    Duna Takarékszövetkezet Győr, ügyvezető
2013    Inter Tan-ker Zrt., vezérigazgató-helyettes
2014    Inter Tan-ker Zrt.vezérigazgató

Fontos szakmai eredményének tekinti, hogy az Inter Tan-Ker Zrt. már 7 éve nyújt magas színvonalú operátori tevékenységet Debrecen városának közösségi közlekedése területén, valamint 2 éve a BKV Zrt. számára.