A Szövetség felépítése
Készült: 2017.11.17 10:09
Közgyűlés
A Szövetség döntéshozó szerve a Közgyűlés, amely a Szövetség tagjainak összességéből áll.
A Közgyűlést évente legalább egyszer, illetve szükség szerint kell összehívni.
Tisztújító Közgyűlést háromévente kell tartani.
Az Elnökség
Az Elnökség a Szövetség legfőbb ügyvezető szerve, amelynek tagjai: Dr. Várszegi Gyula, Dr. Takács Péter, Dr. Tenk Gábor, Demeter Péter, Fajcsák Lajos, Keszthelyi Tibor, Uray Dóra
A szövetség Elnöke Dr. Várszegi Gyula
A szövetség Ügyvezető Alelnöke: Dr. Takács Péter
Dr. Várszegi Gyula önéletrajza
Szakképesítése: erőműgépész technikus, közlekedésmérnök (gépjárműüzemi szak), közlekedés-gazdasági szakértő, beruházás szervezési szakértő, a közgazdaságtudományok doktora (közlekedés gazdaságtan).
Fontosabb szakmai beosztások:
1954. Épfu, művezető, műszaki osztályvezető,
1972. Földalatti vasút, 1973. Metróber igazgató
1985. MÁV, műszaki vezérigazgató-helyettes, vezérigazgató
1989. Épfu. vezérigazgató helyettes
1996. Ganz, műszaki igazgató
2003. Fővárosi Önkormányzat, főtanácsadó
2006. Metróber, fejlesztési igazgató
2011. BKV Zrt. vezérigazgató
Fontos szakmai eredményének tekinti az első magyarországi fővállalkozási társaság, a METROINVEST létrehozását, továbbá a metró automatikus vonaltervezési rendszer (AVR) bevezetését, a hazai metrókocsi és villamos motorvonat kifejlesztését. Valamint a különböző metrógépészeti szabadalmakat, a csatlakozást a vasúti EURO-CITY hálózathoz, a vasút COMFORT kocsi üzembe helyezését. A MÁV villamosítási kötvény kibocsátását, a menedzserképzés bevezetését a MÁV-nál, a speciális vasúti teherkocsi gyártását, az ipari csuklós villamos rekonstrukcióját, a budapesti metró 2. és 3. vonalának üzembe helyezését, illetve a kisföldalatti meghosszabbítását és az Árpád-híd szélesítését.
1986-ban Kiváló feltaláló arany fokozatban részesült, 1997-ben Innovációs díjat kapott.
1976 és 1986 között a Nemzetközi Metróbizottság (UITP), 1986 és 1988 Nemzetközi Vasútszövetség (UIC) VB tagja.
Dr. Takács Péter önéletrajza
1989.03.14-e óta dolgozik a BKV Zrt-nél. A Metró Épületgépészeti Üzemeltető Üzemnél kezdett dolgozni, melynek 1995-ben vezetőjévé nevezték ki. 1997-től a Metró Műszaki Ügyeleti Szolgálat szolgálatvezetője, 2003-tól osztályvezető a Metró Műszaki és Anyagellátási Osztályon. 2007-től a BKV Közbeszerzési Iroda vezetésével bízták meg, majd Logisztikai Igazgatónak nevezték ki. 2008-tól - egy rövid megszakítással - lát el vezérigazgató-helyettesi munkakört a Társaságnál.
Szakképesítése: gépészmérnök, közgazdász szakmérnök
Tudományos fokozata: PhD
Nyelvismeret: angol
Demeter Péter önéletrajza
Demeter Péter első diplomáját a győri Széchenyi István Főiskolán közlekedésmérnök szakon, közúti és városi közlekedési szakirányon szerezte, ezt követően a Miskolci Egyetemen végzett közgazdász-szakmérnökként. A Borsod Volán Zrt.-nél – az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. jogelődjénél – kezdte pályafutását Miskolci Személyszállítási Üzemigazgatóként, majd Miskolci Területi Igazgatóként, a regionális szervezetben Forgalmi Igazgatóként szervezte és irányította a megye, majd a régió közösségi közlekedését. Emellett forgalomirányítási és utastájékoztatási projektek vezetőjeként koordinált sikeres fejlesztéseket.
2016-tól az egyik meghatározó, magyar tulajdonú közlekedésinformatikai cég kereskedelmi, később ügyvezető igazgatója. Nevéhez fűződik számos városi, regionális és országos forgalomirányítási, utastájékoztatási projekt sikeres megvalósítása, és részt vett elektronikus jegyrendszer bevezetésében is. A Volán Egyesülés Alelnöke, Személyszállítási tagozat Elnöke, a Közlekedéstudományi Egyesület Jáky József díjjal kitüntetett tagja, Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Elnök, az Országos Elnökség tagja, rendszeresen publikál és tart előadást városi közlekedési infrastruktúra fejlesztésről és városi okos közlekedési megoldásokról. 2019. március 18-tól az MVK Zrt. vezérigazgatója. 2023-tól a KTE B-A-Z Vármegyei Területi Szervezetének elnöke.
Fajcsák Lajos önéletrajza
Pályáját 1991-ben a BKV-nál kezdte. 1998-tól 2003-ig a BKV Forgalomfejlesztési és -szervezési osztályát vezette. 2003-tól a Volánbusz forgalmi és kereskedelmi igazgatója. 2012-től dolgozik a BKK-nál, először tömegközlekedési divízióvezető-helyettesként, majd 2015 óta a Mobilitásmenedzsment igazgatóság vezetője.
Szakképesítése: okl. közlekedésmérnök,
szakokleveles gazdasági mérnök, MBA
Keszthelyi Tibor önéletrajza
A Budapesti Műszaki Egyetemen végzett, mint okleveles építőmérnök. Ezt követően a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett mérnök közgazdász képesítést. Tanulmányai befejeztével a FŐMTERV-nél kezdett el tervezni.
2005-2006: FŐMTERV Zrt. Irodavezető
2007-2012: FŐMTERV Zrt. Közlekedéstervezési igazgató
2012-től: FŐMTERV Zrt. Elnök-vezérigazgató
Dr. Tenk Gábor önéletrajza
szakközgazdász
Szakképesítése:
agrármérnök – Pannon Agrártudományi Egyetem, Mosonmagyaróvár (1989)
marketing szakközgazdász - Marx Károly Közgazdasági Egyetem, Budapest (1992)
PhD doktor - Pannon Agrártudományi Egyetem, Mosonmagyaróvár (1999)
Fontosabb szakmai beosztások:
1991. Dunabank Mosonmagyaróvár, finanszírozó, kirendeltség vezető
1993 Unicbank Győr, előadó, finanszírozás
1995 Inter-Európa Bank Győr, fiókigazgató, fiók kialakítása, ügyfélhálózat kiépítése, értékesítési tevékenység felépítése
1998 OTP Bank Nyrt. Győr, Vállalati és önkormányzati ügyfélkör kiszolgálásának irányítása három, majd később öt megyében
2008 OTP Banka Slovensko Bratislava, OTP Bank Szlovákia retail és corporate terület irányítása
2011 Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Ajka, kormány felügyelő, az állami felügyelet alatt működő MAL Zrt. gazdasági területének felügyelete
2011 Duna Takarékszövetkezet Győr, ügyvezető
2013 Inter Tan-ker Zrt., vezérigazgató-helyettes
2014 Inter Tan-ker Zrt.vezérigazgató
Fontos szakmai eredményének tekinti, hogy az Inter Tan-Ker Zrt. már 2009 óta nyújt magas színvonalú operátori tevékenységet Debrecen városának közösségi közlekedése területén, valamint 2014 óta a BKV Zrt. számára.